SAÇ MEZOTERAPİSİ

Saç kıllarının yaşam döngüsü sürekli birbirini takip eden 3 evre şeklindedir.

1.Anagen Evre : Saç telinin uzama dönemidir.Dökülme sorunu olmayan kişilerde 2-6 yıl boyunca uzama devam eder.

2.Katagen Evre : Bu evrede bulbustaki kıl üretimi durur ve üretilmiş olan anagendeki saç yavaş yavaş kökten ayrılarak cildin üst tabakasına kadar gelir ve dökülür.Bu dönem birkaç hafta sürer.

3.Telogen Evre : Bu dönem kökün dinlenme ve yeniden kıl oluşturma evresidir.2-4 ay sürer.Bu sürenin sonunda yeni bir saç teli oluşur ve bu saç telinin kalitesi giderek artar.

Saç mezoterapisi,kıl köklerinin beslenmesini sağlayan vitaminlerin,antioksidanların ve kan dolaşımını arttıran ilaçların 2 ya da 4 mm’lik spesifik iğneler ve bir enjektör aracılığı ile doğrudan bir şekilde kıl köklerine aktarılmasıdır. Saçlı deri,keratin tabakası içerdiği için dışarıdan uygulanan şampuan,losyon ya da ampuller saçın köküne nüfuz edemez ve istenilen etkiyi yapamaz.Ancak mezoterapi yöntemiyle enjekte edilen vitaminler saç köküne ulaşır ve saç kökünü besleyip saçın daha sağlıklı çıkmasını sağlar.

Saç Dökülmesinde Etkili Olan Faktörler

♦ Genetik yatkınlık

♦ Hormonal faktörler

♦ Çevresel faktörler

♦ Besinsel faktörler

♦ Ani gelişen psikolojik bir darbe

♦ Bazı tedavi metodları ve ilaçlar

Saç Mezoterapisinin Etkileri Nelerdir ?

♦ Yaşam süresi kısalmış olan anagen fazdaki canlı saç tellerinin ömrünü uzatır.

♦ Azalmış olan canlı saç tellerinin oranını yeniden %70-85 seviyelerine çıkarır.

♦ Katagen ve Telogen fazındaki cansız saç tellerinin bir an önce dökülmesini ve yerlerine yeni saç tellerinin üretilmesini sağlar.

♦ Saçlı derideki kan dolaşımını arttırır.

Saç Mezoterapisi Uygulama Sıklığı Nedir ?

Saç mezoterapisi uzun dönem uygulanan bir tedavidir.İlk 8 seans haftada 1 kez uygulanır.Sonraki seanslar ayda 1 kez uygulanır.Etkilerinin görülmesi için tedavinin sonunu beklemek gerekmektedir.