PROLOTERAPİ NEDİR ?

Proloterapi zayıflamış,aşınmış,yıpranmış,hasarlanmış,gevşemiş ve gücünü kaybetmiş tendon,ligament eklemlere proliferatif (hücre ve doku yenileyici) ve irritan (tahriş edici) olan solüsyonların enjeksiyonu ile bu dokularda proliferasyon (yenilenme,çoğalma) oluşturarak bu dokuların yenilenmesini ve eski gücüne kavuşmasını sağlayan bir tedavi yöntemidir.

Proloterapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır ?

• Eklem gevşeklikleri ve güç kaybı
  • Tendinit ve ligamentit
  • Artroz (eklem kireçlenmeleri,aşınma ve eskimeler)
  • Baş ağrıları
  • Bel ağrıları (fıtık,kireçlenme,operasyon sonrası)
  • Sırt ağrıları
  • Ayak ve el bileği burkulmaları sonrası geçmeyen ağrılar
  • Kuyruk sokumu ağrısı
  • Diz ağrıları (kondromalazi,kireçlenme,menisküs,ligament hasarı)
  • Tenisçi ve golfçü dirseği
  • Donuk omuz

Proloterapi Kaç Seans Uygulanmalıdır ?

Proloterapinin kaç seans yapılacağını hastanın ve hastalığının durumu belirler.Hastanın yaşı,kilosu ve hastalığın süresi,hasarın büyüklüğü ve derecesi,diyabet,hipotiroidi,metabolik sendrom,obezite,sigara ve alkol kullanımı gibi ilave problemlerin olması iyileşme sürecini uzatır.Çoğu hasta için 4-6 seans yeterlidir.Bazı hastalar 1-2 seansta anlamlı düzelmeler gösterirken bazı hastalarda sonuç almak için 8-10 seansı görmek gerekebilir.

Proloterapi Hangi Aralıklarla Yapılmaktadır ve Seans Süresi Ne Kadardır ?

Enjeksiyonlar 3-4 haftada bir yapılmaktadır.Seans süresi ortalama 30-40 dakikadır.Bu sürenin küçük bir kısmında enjeksiyonlar yapılır,geri kalan süre enjeksiyon yapılacak yerlerin kalemle işaretlenmesi ve enjeksiyondan sonra proloterapinin etkinliğini arttırmak için yapılan sıcak uygulama işlemi için kullanılır.

Proloterapiden Sonra Yapılması Gerekenler

Proloterapiden sonra imkanınız varsa 3 gün dinlenin.Böyle bir imkanınız yoksa kendinizi zorlamadan günlük işlerinize devam edebilirsiniz.Enjeksiyonlardan sonra tedavi yapılan bölgeye ilk 3 gün 2-3 saatte bir 20 dakika sıcak su torbalarıyla sıcak uygulama yapmanız tedaviden göreceğiniz faydayı arttıracaktır.