Nedir Nöral Terapi?

Nöral terapi 1900’lü yılların başlarında popülerlik kazanan Huneke soyadında iki alman doktorun lokal anestezik kullanılarak tetik noktalara, dokulara, otonomik ganglionlara, akupunktur noktalarına ve skar dokularına yapılan tedavisi olarak tanımlanabilir.

Lokal anestezik enjeksiyonları uygulanarak otonom sinir sisteminin fonksiyonlarının düzenlenmesi ve vücudun dengeye getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede hem hastalığın kaynağı hem de çıkardığı bulgular ortadan kaldırılabilmektedir. Bu tedavi vücudun anestezikler ile uyuşturulması esasına dayanarak değil, vejetatif sistemin dengelenmesi esasına dayanmaktadır. Kullanılan dozlar anestezik dozlara göre çok çok düşüktür. Aslında etkisi de burada çıkmaktadır. Anestezikler etkisi geçene kadar şikâyetleri azaltırken bu tedavi ile kalıcı çözümler elde edilebilmektedir.

Enjeksiyonlar ile hasta hücreler, normal hücrelerin sahip olduğu iletime ve etkileşime açık membran potansiyellerine getirilir. Bu şekilde hücre ve etkilediği çevre dokuların fonksiyonlarının düzelmesi sağlanır. Nöral terapi normalde olan dokunun fonksiyonlarının düzenlenmesi esasına dayanır. Anatomik olarak bozulmuş bir yapının nöral terapi ile tedavisi mümkün değildir.

Kortizon tedavisi alan hastalar dışında etkin bir biçimde nöral terapi kullanılabilmektedir. Kortizon kullanımı birçok konuda olduğu gibi nöral terapi etkinliğini de azaltmaktadır.

Tedavi süresi/seans sayıyı ne kadardır?

Seanslar hastadan hastaya değişmekle birlikte 3 ila 10 seans arasında değişmektedir. Seans aralıkları genellikle haftada 1 olmakla birlikte hastanın durumu ve yaşı göz önüne alınarak düzenlenmektedir.

Nöral tedavinin yan etkileri var mıdır?
Nöral terapi vücuda ilaç enjeksiyonu yapılıp ilacın anestezik etkisi ile yapılan bir tedavi yöntemi değildir. Dolayısı ile bilinen metodların aksine ilaç tedavisi değildir. Kullanılan malzeme yurt dışı kaynaklı prokain maddesidir.

Hangi hastalıkların tedavisinde Nöral Terapi uygulanabilir?
– Eklem ağrıları, sporcu yaralanmaları, burkulmalar gibi problemlerde

– Baş ağrıları ve migren tedavilerinde

– Boyun sırt ve bel ağrısına sebep olan kas problemlerinde

– Bel ve boyun fıtıklarında ağrının kontrol altına alınmasında

– Barsak fonksiyon bozukluklarında (dispepsi, şişkinlik, irritabl kolon ve inflamatuar barsak hastalıklarında)

– Trigeminal nevraljide

– Facial paralizide (yüz felcinde)

– Uyku bozuklukları

– Depresyon, panik atak tedavisinde

– Kronik sinüzit ve tonsillit tedavilerinde

– Allerjik kökenli hastalıkların tedavisinde

– Fibromyalji, kronik yorgunlkuk sendromu

– Tiroid ve bazı hormonal bozukluklarıntedavisinde

– Post-menapozal problemlerin tedavisinde kullanılabilir.