Biorezonans ile kronik enfeksiyonların terapisi, asit baz dengesinin kontrolünü destekleyen programlar, çeşitli detoksifikasyon programları ile kanser öncesi dönemde koruyucu hekimlik anlamında olduğu gibi, kanser tedavisi sırasında kemoterapinin düzenli ve sağlıklı alınmasına yardımcı olmak yan etkilerin azaltılması ve yaşam konforunun arttırılması gibi sebepler ile kullanılabilmektedir.

İmmün sistem (ki hem kemoterapötiklerin kullanımına bağlı hem de hastalığın doğal seyri dolayısı ile sistem güçsüzdür) bu method ile desteklenebilir ve vücudun problemler ile savaşma kapasitesi artırılabilir.

Kanser oluşumunda önde gelen sebeplerden olan jeopatik etmenlerin zararlı etkileri, bozduğu frekansların bu method ile düzeltilebilme imkanı vardır. Method bilgili ellerde jeopatik etmenler ve zararlı elektromanyetik maruziyetin tanınmasına olanak sağlar ve tekrar maruziyet söz konusu olmaz ise zarar minimuma indirilebilir.

Tamamlayıcı tıp bakışı açısından kanser ani gelişen akut bir olay olarak değil kronik süregelen uzun süreli problemlerin genetik temeller üzerinde bardağı taşırması ile ortaya çıktığını kabul eder. Bu nedenle hastanın yaşam şartları, ilaç yan etkilerinin düzeltilmesi yanında bu method ile ağır metallerin eliminasyonu, detoksifikasyon organlarının (karaciğer ve böbrek gibi) desteklenmesi sağlanabilmektedir.

Biorezonans kanser tedavi eden bir method olarak görülmemeli, mevcut tedaviye destek ve tamamlayıcı bir method olarak bilinmelidir.