Neden akupunktur?

Her şeyden önce, akupunktur yan etkisiz ve semptomatik olduğu kadar nedene yönelik de tedavi imkanı sağlayan bir yöntemdir. Akupunktur uygulaması, hastalıkların tedavisinde tek başına kullanılabildiği gibi diğer tedavilerin etkisinin ve başarısının arttırılması amacı ile de kullanılabilmektedir. Bir çok hastalıkta ilaç etkinliğinin artırılması-yan etkilerinin azaltılması amacı ile uygulanabilen akupunktur, sağlıklı yaşamın desteklenmesi ve sağlıklı kalmak amacı ile de yapılabilir. Yan etkisi olmayan bu yöntem, ilaç kullanmak istemeyen hastalar için de tercih sebebi olmaktadır.

Akupunktur nedir?

Akupunktur vücudun fonksiyonlarının düzelmesi ve doğal yollarla, herhangi bir ilaç uygulamadan, vücudun kendi kendini iyileştirmesi için kullanılan bir metottur. Bu metot sadece ince iğneler ile uygulanabildiği gibi noktalara sıcak uygulama, elektrik stimülasyonu ya da laser uygulanarak yapılabilir.

Akupunktur nasıl çalışır?

Klasik Çin tıbbına göre vücudumuzda çeşitli enerji kanalları bulunmaktadır. Bu kanallardan derin ve yüzeyel dokularda düzenli bir paternde enerji akışı gerçekleşmektedir. Enerji kanalları meridyenler olarak adlandırılırlar. Meridyenlerden akan enerjinin dokuları temizleme ve besleme işlevleri vardır. Enerji akışında bir tıkanma olduğunda nehrin önüne çekilen bent gibi bir etki ile öncesinde enerji fazlalığı ardında azlığı ile ilgili bulgular ortaya çıkar. Bu durum, meridyen üzerindeki organ ya da dokularda semptomlar olarak karşımıza çıkar.

Modern tıpta akupunktur iğnesi ile oluşan reaksiyon şu şekilde açıklanmaktadır: Sinir sisteminin belirli noktalar ile uyarılması kas, beyin dokusu ve spinal kordda çeşitli enzimlerin salınmasına neden olur. Bu enzimler vücudun kendi kendini regüle edici olan savunma sistemini aktive eder. Bu şekilde vücut kendi kendini doğal yollardan tamir etmeye başlar; ağrı, rahatsızlık hissi azalır, fiziksel ve emosyonel düzelme sağlanır.

Akupunkturun kullanım alanları nelerdir?

Medikal akupunktur kullanım alanları üç ana başlık altında incelenebilir;

• Hastalıklardan korunma
  • Sağlık ve vücudun iyilik halini arttırma
  • Çeşitli hastalıkların tedavisi

Genel olarak akupunkturun ağrı kontrolünde kullanıldığı bilgisi yaygınsa da, eğitimli ellerde bir çok hastalık tedavisinde kullanılabilmektedir. Ayrıca, akupunktur tedavide tek başına  kullanılabildiği gibi; diğer medikal  tedavilerin etkisini arttırma ve yan etkilerini azaltma amaçlı da kullanılabilmektedir.

Dünya Sağlık Örgütünün yayınladığı akupunkturun tedavide kullanıldığı medikal durumlar raporunda; (http://apps.who.int/medicinedocs/pdf/s4926e/s4926e.pdf) aşağıdaki tabloda bir kısmı verilen çeşitli endikasyonlar yer almaktadır.

Depresyon Hemoroid Allerji Osteoartoza bağlı ağrılar
Anksiyete Akut-kronik gastrit Rhinitis Baş ağrıları
Uyku problemleri Reflü Sinüzit Karpal tünel sendromu
Kas ağrısı, şişlik, tutulma İrritabl kolon Tekrarlayan akciğer enfeksiyonları Boyun ağrısı
Tendinit Spastik kolon Bronşit Bel ağrıları
Burkulmalar Konstipasyon (kabızlık) Astım Siyatik
İshal Boyun tutulmaları
Fibromyalji
İdrar kaçırma Mensturasyon problemleri Bağımlılık tedavileri Esansiyel hipertansiyon
Dikkat eksikliği İnfertilite Iştah kontrolü
Konsantrasyon Premenstrual sendrom
Tüp bebek Dismenore
Menapoz sonrası problemler

Eğer yukarıdaki liste dışındaki hastalıklar ile ilgili sorularınız olursa, lütfen medikal akupunktur uzmanınız ile irtibata geçiniz.

Kaç seans tedaviye ihtiyacım var?

Tedavi sayısı kişiden kişiye değişmektedir. Kompleks ve uzun süredir var olan hastalıklarda haftada bir ya da iki seans tedavi ile birkaç ay tedavi gerekebilirken, akut durumlarda ve sağlığı koruma amaçlı yapılan uygulamalarda çok daha az seans sayıları yeterli olmaktadır.

Bu uygulamaların herhangi bir yan etkisi var mı?

Genellikle hayır. Enerji vücutta tekrar düzgün akmaya başladığında vücuttaki enzimler ve bazı maddeler salınmak sureti ile iyileşme süreci başlar. Nadir olarak orjinal semptomlar birkaç gün için artabilir veya iştah değişiklikleri, barsak alışkanlıklarında değişiklikler ya da emosyonel değişiklikler kısa bir süreliğine görülebilir. Ancak bunlar sorun değil akupunkturun çalışmaya başladığının göstergesidir. Sıklıkla ilk seanslar sırasında derin bir gevşeme ve rahatlama hissi olmaktadır. Oluşan bu nadir durumlar tedavi gerektirmez ve kısa bir dinlenme periyodu ile düzelirler.

Ne tür iğneler var? İğneler acıtır mı?

Her insanın akupunktur iğnesine karşı verdiği cevap farklı olmaktadır. Bazı insanlar iğnenin battığını bile hissetmezken bazıları hafif bir his duyabilmektedir. Akupunktur iğneleri çoğunlukla paslanmaz çelikten ve çok ince yapıda olmaktadır. Bazı tedavilerde altın ve gümüş iğneler de kullanılmaktadır. Ancak hiçbir zaman uygulama esnasında duyulan his, bir enjeksiyon ya da kan alınırken duyulan his kadar değildir. İğneler “disposible” yani tek kullanımlık ve steril olmasından dolayı enfeksiyon riski taşımamaktadır.

Akupunktur gerçekten işe yarıyor mu?

Evet. İlk resmi yazıların M.Ö. 200’lü yıllarda olduğu düşünülürse 2000 yıldan fazladır bu metot başarı ile kullanılmaktadır. Günümüzde, özellikle uzak doğuda modern tıp hastaneleri ve üniversiteleri kurulurken beraberinde akupunktur hastaneleri de kurulmaya başlanmıştır. Akupunktur etkinliğini kanıtlamış olduğu, Asya, Avrupa ve Amerika’da yaygın olarak kullanılmaktadır.  En önemli nokta tüm şikayetlerin doktorunuza iletilmesi ve tedavinin bu doğrultuda planlanmasıdır.

Akupunkturun işe yaraması ve faydalanmam için akupunkturun etkisine inanmak zorunda mıyım?

Hayır. Akupunkturun kedi, köpek at ve diğer birçok hayvanda yapılmış çok sayıda çalışmaları bulunmaktadır. Bu hayvanların iyileşmesi sırasında inanç söz konusu olmamıştır. Pozitif bir düşünce tedavinin etkisini güçlendirebilir, ya da negatif bir yaklaşım etkiyi belki bir miktar maskeleyebilir. Ancak bu durum modern tıbbi tedavi için de geçerlidir. Akupunktur, siz inansanız da inanmasanız da etki eder, çünkü psikolojik bir tedavi yöntemi değildir.

Akupunktur tedavisi yapılan gün yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenler var mı?

Tedavinin etkinliğinin arttırılması için bazı önerilere uyulmasında fayda vardır,

• Seanstan 6 saat önce ve sonrasında aşırı egzersiz, alkol tüketimi önerilmemektedir.
  • Alışık olmadık bir şekilde aşırı yemek yemek seanstan hemen önce ve sonra önerilmemektedir.
  • İlk birkaç seans için, seans sonralarında yoğun aktivite içerisinde olmamanız tavsiye edilmektedir. Bazen ilk seanslardan sonra biraz dinlenme ihtiyacı hissedilebilir.
  • Tedavi sonrası semptomlarınızın, emosyonel durumunuzun, uyku düzeninizin ve diğer şikayetlerinizin durumu mutlaka kaydetmeli ve doktorunuza sonraki seansta bildirilmelisiniz ki tedaviniz en uygun şekilde sürdürülebilsin.
  • Mevcut kullandığınız ilaçlarınıza aynı şekilde devam etmeniz gerekmektedir. İlaç kesilmesi ya da azaltılması, mutlaka ilacı başlayan doktor tarafından yapılmalıdır.

Telefon-Randevu: 0505 1022948

2 thoughts on “Akupunktur

1. Sayın Dr.Gürkan GENÇ;
    Merhaba; Yeğenim yıllarca kilo problemi ile yapmış olduğu mücadelelerde istediği kiloya sahip olduktan sonra tedavilerin bitmesiyle tekrar ve daha fazlasıyla kilo alması nedeniyle psikolojik olarak yıpranması önce kendisini sonra da eşi,çocukları ve ailesi olarak bizleri üzüyordu.
    Ben çalışma hayatım nedeniyle 4-5 yıldır ailemden uzakta yaşamaktayım. Ama gerek bayram ve gerekse yıllık izinlerimi memleketimde geçirmekte olduğumdan bir yıldır görüşemediğim yeğenimin tekrar zayıflama seanslarına katıldığını duyduğumda hem sevindim ama hem de tekrar aynı sorunları yaşayacağı endişesiyle üzüldüm. Ama memlekete gittiğimde onu gördüğümde değişiklik bariz bir şekilde yansıyordu..Evet kilo verdiği belirgindi ama esas değişiklik gözlerinde yansıyordu…Daha bir değişikti bakışları….Kendine güvenen,ne istediğini bilen ve özgüvenli biri vardı karşımda….Daha önceleri de kilo vermelerinde daha sık birlikte olduğum halde göremediğim yeğenimde ki bu olumlu izlenimleri gözlemlemek beni çok ama çok mutlu etti. Giden sadece kilolar değil aynı zamanda güvensizlikleri ve psikolojik sıkıntıları da gitmişti….Bu değişikliğin sebebini sorduğumda araştırmaları sonucunda tanıştığı Dr Gürkan GENÇ’in akupunktur ile tedavisi sonucunda fiziki ve psikolojik değişimler kendisini mutlu ettiğini öğrenince yeğenim adına ben de çok mutlu oldum ….İnternetten yaptığım araştırmalar sonucunda DR GÜRKAN GENÇ ‘in akupunktur tedavisiyle sadece kilo problemlerini değil vücudumuzda oluşan her türlü hastalıkların da çaresi olduğunu öğrenince alternatif tıbbın insanlara faydalı olacağı gerçeği de gelecek açısından umutlandırdı beni….
    Sevgili doktor Gürkan GENÇ size sonsuz teşekkür ediyorum…Yeğenimin yaşadığı gerek kilo ve gerekse psikolojik sorunlarını tedavi ederek kendine hak ettiği özgüveni duymasını başardığınız için…
    Bu yorumu okuyan herkese de tavsiyem lütfen Dr Gürkan GENÇ ve akupunktur tedavisini sevdiklerimize tavsiye ederek çevremizde ve ailemizde mutlu insanların oluşmasına destek olalım….
    YÜKSEL KAYA